Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

⇒ Scena HR to połączenie praktyki
i merytoryki HR
z dobrą atmosferą i atrakcyjną formą sceny



Jest to wydarzenie które skupia wokół siebie praktyków HR i jest doskonałą okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń.
W programie: * 5 merytorycznych wystąpień * 2 warsztaty * nowy format prelekcji z udziałem aktorów Teatru.


Agenda

GODZ 9:00

Powitanie uczestników, oficjalne rozpoczęcie, sesja networkingowa

GODZ 9:40

Strategia HR – systemowe wsparcie w realizacji celów organizacji. Jak to zrobić?
| Karina Popieluch

Współczesne organizacje to otwarte ekosystemy. Teraz kluczową przewagą konkurencyjną jest właściwie zarządzana sfera społeczna. 


Dowiesz się m.in.:

  • Jak modelowo budować strategię HR,
  • Jak zamienić strategię HR na pojedyncze, konkretne działania, czyli jak zoperacjonalizować założenia strategii HR,
  • Jakie są kluczowe cechy organizacji wysokoefektywnej szczególnie istotne dla HR,
  • Kluczowe wyzwania odnoszące się do strategii HR w kontekście faz rozwoju organizacji,
  • Poznasz fazy rozwoju organizacji i kluczowe wyzwania.
GODZ 10:20

Zarządzanie talentami - Wyzwania i ocena potencjału pracowników w procesach zarządzania talentami.
| Anna Syrek-Kosowska

Współczesne organizacje mierzą się z wyzwaniami:

  • zmiennej, 
  • niepewnej, 
  • złożonej, 
  • i wieloznacznej rzeczywistości.

czyli VUCA-reality, w której sukces firmy zależy od kompetencji pracowników a jej przyszłość od potencjału pracowników i rozwoju talentów.


Powiemy jak radzić sobie z głównymi wyzwaniami dla działów HR w obszarze oceny potencjału pracowników oraz jak w praktyce wykorzystać jedna z kluczowych w czasach VUCA metod oceny potencjału liderów do podejmowania decyzji w rosnącej złożoności biznesowej  w oparciu o Model MWR (Levels of Work) G. Stamp wraz z konkretnymi przykładami zastosowań.

GODZ 11:00

  Przerwa Kawowa

 

 

GODZ 11:30

Zaawansowana komunikacja - Komunikacja interpersonalna, jako sztuka budowania relacji i wpływu, i jej rola w budowaniu nowej pozycji HR’owca jako partnera dla biznesu.
| Magdalena Malicka

Współczesny HR ma pełnić funkcję partnera dla biznesu. Ta rola jest wyzwaniem nie tylko w kontekście różnorodności biznesowej wielu organizacji, ale chyba przede wszystkim w kontekście różnorodności kulturowej (globalizacji) i pokoleniowej. 


HR jako Partner biznesu ma nie tylko rozumieć problemy i wyzwania zawodowe, ale także ma wspierać, rozwiązywać konflikty, być powiernikiem i mediatorem, zarządzać zmianą, skutecznie motywować, przyciągać talenty i zadbać o zaangażowanie pracowników. To dużo!


Kluczem do sukcesu w wielu tych sytuacjach jest odpowiednia komunikacja interpersonalna. Komunikacja, która bardzo często powierzchownie utożsamiana jest z wymianą informacji. A w rzeczywistości to sztuka budowania relacji i wpływu, czyli wywoływania pożądanych emocji i ZACHOWAŃ u swoich rozmówców. 


Komunikacja jest podstawą zrozumienia i porozumienia, czyli współpracy, ma więc znaczący wpływ na budowanie wartości firmy.


Komunikacja interpersonalna jest też procesem bardzo złożonym, choć z pozoru wydaje się być łatwizną… zwłaszcza w kontekście wielu szkoleń z tzw. kompetencji miękkich, które zwykle ograniczają się do wiedzy na temat nadawcy i odbiorcy komunikatu oraz szumów komunikacyjnych.


Dźwignią w komunikacji interpersonalnej jest zrozumienie map percepcyjnych (pojęciowych) i umiejętność ich poszerzania, czyli zmiana perspektywy. 


Żeby skutecznie zrozumieć drugiego człowieka, by porozumienie stało się możliwe, trzeba zrozumieć jego przekonania, wartości i tożsamość, a często nawet i duchowość.


Dowiesz się:

  • jak dotrzeć do faktów, 
  • jak dotrzeć do pretekstów rządzących ludzkim zachowaniem, 
  • jak budować skuteczne komunikaty.

Takie podejście do komunikacji, które wychodzi poza ramy korporacyjnej komunikacji pionowej i poziomej, a którą można by nazwać human to human, buduje atmosferę zaufania w firmie – nieocenioną dziś walutę współczesnych gospodarek.

 

GODZ 12:20

Lider na scenie – teatralna metoda szkoleń menedżerskich.
| Paweł Grzesik oraz zawodowi aktorzy teatru

  • Pionierska, angażująca i niebywale skuteczna metoda rozwoju kompetencji,
  • Realistyczne symulacje pozwalają na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu trudnych i emocjonalnych rozmów z pracownikami,
  • Jako Uczestnik wcielisz się w rolę menedżera i weźmiesz udział w spektaklu. Realizujesz własny scenariusz samodzielnie zarządzając zespołem i starając się rozwiązać problem,
  • Aktorzy towarzyszący uczestnikom improwizują w ramach zbudowanego na próbach profilu postaci, odzwierciedlając jej temperament, motywację i pozycję w zespole,
  • Metoda umożliwia sprawdzenie wielu strategii postępowania oraz ocenę ich skuteczności,
  • Odgrywany przez aktorów spektakl prezentuje system zależności w zespole oraz wyzwanie przed jakim staje menedżer,
  • Nad całym procesem czuwają profesjonalni trenerzy.
GODZ 13:15

  Lunch w restauracji

GODZ 14:10

-> WARSZTAT <- Efektywne słuchanie w biznesie - doświadczysz i zrozumiesz jak dotrzeć do prawdziwych, często nie wypowiedzianych bezpośrednio potrzeb współpracowników czy klientów
| Agata Szydłowska, Kasia Krupa

Poznasz jaka jest wartość prawdziwego, głębokiego słuchania w sytuacjach biznesowych i w kontekście pracy w dziale HR. 


Zrozumiesz i poznasz bariery, które najczęściej przeszkadzają w skutecznym słuchaniu i rozpoznawaniu potrzeb innych ludzi w relacjach biznesowych i w życiu prywatnym.


Poznasz sposoby na pokonanie typowych barier takich jak:

  • ocenianie, 
  • udzielanie rad, 
  • przywoływanie własnego doświadczenia, 
  • obrona.

Dowiesz się na czym polega pierwszy etap w procesie stawania się lepszym i efektywnym słuchaczem. Poznasz i przećwiczysz podstawowe umiejętności skutecznego słuchania.


Dowiesz się jak dotrzeć do prawdziwych, często nie wypowiedzianych bezpośrednio potrzeb współpracowników.

GODZ 15:40

  Przerwa Kawowa

GODZ 15:55

-> WARSZTAT <- Sukcesja w organizacji – czy aby nie przyszedł czas na jej następcę?
| Kinga Padzik

Kiedyś w przedsiębiorstwach funkcjonowało się w perspektywie 30 lat, potem 10 lat i planowało się, co, jak i kiedy robić – dziś planuje się, jak szybko i adekwatnie reagować na ciągłą zmianę, by nie być zaskoczonym. 


Kiedyś stosowano się do „słusznych" zasad działania organizacji, dziś stosuje się zasady słuszne dla działania konkretnej organizacji. 


Kiedyś mieliśmy funkcjonalno-hierarchiczne struktury organizacyjne – stałe, przewidywalne, równo skrojone jak kratka w zeszycie od matematyki. Im wyżej, tym ważniej i więcej. 


Teraz często o statusie i wadze osoby w organizacji mówi jedynie efekt jej pracy mierzony różnymi parametrami, a nie stanowisko czy czas bycia w organizacji. Te ostatnie bywają zmienne i płynne w zależności od potrzeb dnia, tygodnia, miesiąca. 


Kiedyś HR myślał, jak zatrzymać na długi czas efektywnych ludzi, dziś powinien  myśleć,  jak mieć efektywnych ludzi we właściwym czasie. Powinien, ale tak nie robi. Poszukuje bowiem rozwiązań, które pochodzą z epoki „kiedyś”, a dziś jest dziś. 


A z jakiej epoki jest sukcesja, o którą często pyta dziś HR? 


Czasami tylko  inaczej zadane pytanie pozwala opuścić schemat, w którym nie ma na nie odpowiedzi. 


Podobnie jak w dowcipie mówiącym o spanikowanym człowieku, który po ciemku w ogromnym podziemnym garażu okrąża filar, oklepując go dłońmi i krzyczy: Boże oni mnie w tej klitce zamurowali!   

     
Podczas warsztatu określimy:

  • czym de facto jest sukcesja, szukając odpowiedzi na pytanie, co ma nam ona zapewnić?  
  • od czego zależy i w jakich warunkach sukcesja może liczyć na sukces?
  • jak rozumie się pojęcie „sukcesor/następca” i czy w związku z tym powinniśmy zadawać pytanie „Kto powinien być sukcesorem?” czy raczej pytanie „Kim powinien być sukcesor?”
  • jak można sprawdzić, czy wytypowane osoby mogą być (nadają się) na sukcesorów czy nie?

 

GODZ 17:25

Zakończenie, rozdanie certyfikatów



Masz swoją propozycję tematu? – napisz maila na kontakt@scenaHR.pl

Eksperci

Zgłoś się


Koszt udziału: 1100 zł / osoba - do 20.01.2019 

Cena regularna 1250 zł / osoba  

Cena obejmuje:

  • udział w całodniowym wydarzeniu, wszystkich prelekcjach oraz 2 warsztatach;
  • materiały z wydarzenia w formie elektronicznej;
  • w przerwach serwis kawowy: kawa, herbata, napoje, poczęstunek na słodko i słono;
  • podczas dłuższej przerwy lunch w restauracji;
  • pakiet powitalny;
  • na zakończenie certyfikat potwierdzający uczestnictwo;
  • udział w konkursie z nagrodami.

Dane uczestnika


Dane do faktury


Miejsce

Centrum Szkoleniowe Adgar

Aleje Jerozolimskie 181b

02-222 Warszawa

Partnerzy

Partnerzy medialni